De eerste week! Het begint! :) - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Romy Smit - WaarBenJij.nu De eerste week! Het begint! :) - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Romy Smit - WaarBenJij.nu

De eerste week! Het begint! :)

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

05 Januari 2016 | Noorwegen, Bergen

Zondag 3 januari zou alles beginnen! Met papa in de auto richting Hamburg, om daar dan de trein te halen richting Kopenhagen, daar een nachtje slapen, en die dag daarna dan een lange reis richting Oslo! Dan weer een nachtje slapen en dan de laatste trip: Oslo-Bergen!

Een groot probleem: Het weer. Groningen was (zoals veel van jullie wel weten) getroffen door een ijzel woestijn. Het was veel te glad en gevaarlijk om zo ver te gaan rijden, en voor we Groningen al uit waren waren we al twee keer weggegleden en had al iemand zien vallen met de fiets. Dus samen met papa weer naar zijn huis toegegaan, en daar besloten om zo snel mogelijk een vliegticket te kopen! Die zou dan op dinsdag 5 januari moeten zijn, want ik had doorgegeven dat ik dan zou komen. Dat lukte! T was alleen wel bijna 2x zo duur om een enkel ticket te kopen, dus heb ik een retour gekozen! Waarschijnlijk kom ik dus 23 maart even terug naar ons niet-zo-koude-(vergeleken met hier)-kikkerland! Thijs was alweer onderweg naar Leiden, maar nam de trein weer naar Groningen, omdat ik dus ineens twee dagen langer in ons landje zou zijn!

De maandag nog de Nederlandse sneeuw meegemaakt! en die dinsdag vroeg vertrokken naar Schiphol! Dat was nog een heel gebeuren vanwege het feit dat Groningen was ingesneeuwd, maar is allemaal goed gekomen! Op schiphol na de controles wel heel erg hard moeten rennen omdat de gate al aan het sluiten was (ze stonden nog op me te wachten gelukkig :p)

De vlucht was heel fijn, gewoon recht omhoog en duurde maar een uur en een kwartier volgens mij! Eenmaal geland in Bergen met de bus naar het station en daar spullen in lockers gedaan (werd aangeraden omdat we een ''heuvel'' op moesten lopen om de sleutels ergens op te halen. Gelukkig goed gesluistert, want toen ik die ''heuvel'' zag betwijfelde ik of ik levend de top zou kunnen halen (nee ik overdrijf maar het was een behoorlijke berg ;p). Eenmaal bij het SIB gebouw sleutels gekregen en een aardige Italiaan ontmoet (Nicoló) en samen weer naar beneden gelopen, hij had helaas wél zijn koffers mee dus dat was heel zielig! Bij het busstation even avond gegeten (acht uur was het al denk ik) bij de BurgerKing (12 euro voor kipnuggets en patat: gestoord). Toen naar Fantoft vertrokken met de bybanen (een tram die ik elke dag moet nemen, omdat Fantoft, waar ik woon, 5 km zuid van het centrum ligt.

Daar aangekomen wat spullen uitgepakt en internet via kabel proberen te maken! En het werkte! WiFi heb ik die dag erna gemaakt :).

Toen had ik die woensdag nog vrij, en heb toen de supermarkt verkend, naar het centrum gegaan voor een trein/buskaart voor het semester en toen savonds een garage-sale (oude pannen en potten etc) bijgewoond. Daar voor 23 euro een mooi Ikea nachtkastje, een mand, en nog echt gigantisch veel kook spullen gekocht (zie foto). Toen die dag daarna om 8 uur vertrokken naar de introductie (was nog donker natuurlijk). Na de introductie met Sophia (DU), Nicola (SLW) en Nicoló (IT) naar de Ikea, half uurtje met een speciale bus en toen waren we er! Voor ons drie meiden was het geweldig, was precies hetzelfde als in onze landen! Maar Nicoló was nog nooit geweest dus voor hem was het erg interessant! We waren pas laat terug en ik moest nog een dekbed kopen, dus dat ook gedaan (maar moest er heel Bergen voor door want ze hadden de goede maat niet in de winkel bij het station). Met alle tassen richting Fantoft weer en toen eindelijk goed geslapen! (er komt wind door de zijkanten van mijn raam heen en dat is gestoord koud, Sophia had hetzelfde probleem dus hebben we ze samen geducttaped :))

De vrijdag de tweede intro dag en daarna volgens mij thuis gebleven, en savonds naar een ''Welcome to Norway'' feest in Club Fantoft gegaan (waar ik woon). Dat was erg leuk en gezellig, typische Noorse dingen gegeten en ze hadden heel wat dingen georganiseerd, Noorse volksdansers, carbaret en nog wat dingen, was echt super gezellig. Zaterdag ben ik thuis gebleven om wat officiele dingen te regelen online. Zondag met een grote groep de berg Floyen opgelopen, was heel erg leuk, maar voor ons nog best wel zwaar en koud en die Noren rennen er gewoon omhoog! :P Wij deden er drie kwartier over en record schijnt 8 minuten! Bovenop Floyen hadden we echt prachtig uitzicht over Bergen en het was er érug koud + keiharde wind, maar zo hoort het hè! :)

Maandag ben ik volgens mij weer thuis gebleven? en boodschapen etc gedaan. Dinsdag hadden we introductie kort van de Faculty of Math en Natural Sciences en daarna tweedehands een oven en magnetron gekocht van iemand. Die werkten alleen niet helemaal goed, dus heb ik de woensdag beide omgeruild voor een nieuwe oven en een mooie Ikea stoel. Verder veel schoongemaakt en gedweild (de vloer was echt smerig) en savonds een voorlichting gehad over een outdoor organisatie.

Nu is het vrijdag en heb ik zo een bibliotheek cursus en dan dit weekend vrij om te gaan en staan waar ik wil :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2016

De eerste week! Het begint! :)
Romy

Mijn minor in Noorwegen!

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 988
Totaal aantal bezoekers 1548

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: